Persbericht: Eerste SKG-IKOB KOMO certificaat voor hydrofobeermiddelen

Op 19 juni jl. ontving Hendrik-Jan Verweij, Algemeen directeur bij Remmers BV, uit handen van Harm van Dartel, Certificatiemanager bij SKG-IKOB Certificatie, het eerste komo certificaat voor hydrofobeermiddelen. Deze kwaliteitsverklaring geeft aan dat het bedrijf en de betreffende producten voldoen aan de eisen van de Beoordelingsrichtlijn BRL 1154.

BRL 1154 is samen met de industrie opgesteld om duidelijke eisen te formuleren voor hydrofobeermiddelen die worden toegepast op een steenachtige ondergrond. De eisen waarop beoordeeld wordt voor het behalen van de certificering hebben voornamelijk betrekking op de prestaties van het product. De producten worden onder andere beoordeeld op indringdiepte, waterabsorptie, waterdampdoorlatendheid, weerstand tegen weersinvloeden en UV en de dichtheid en de pH-waarde. De ondergrond waar het product op aangebracht wordt, kan bepalend zijn voor de prestaties van het product. Bij het beoordelen en testen van de hydrofobeermiddelen wordt dan ook rekening gehouden met de ondergrond(en) waar het product op toegepast moet worden, zoals baksteen, kalkzandsteen of betonsteen.

De BRL 1154 stelt ook eisen aan het kwaliteitssysteem van het bedrijf dat de producten produceert. Het bedrijf dient met dit systeem zelf te bewaken dat de producteigenschappen niet wijzigen en dat de kwaliteit van het product stabiel blijft. In het kader van de certificering houdt SKG-IKOB hier als onafhankelijke partij toezicht op. Remmers BV heeft de afgelopen periode aangetoond te voldoen aan de eisen die de BRL 1154 stelt en mag als eerste bedrijf zijn producten onder KOMO op de markt brengen.

Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met Harm van Dartel, Certificatiemanager bij SKG-IKOB Certificatie, tel. 06-34923951 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Foto: Hendrik-Jan Verweij van Remmers BV (rechts op foto) ontvangt het SKG-IKOB komo certificaat van Harm van Dartel van SKG-IKOB.